CREACIÓ DE LA LÍNIA DE BUS GAVÀ-BEGUES

 Una de les conseqüències de l'arribada de la línia de tren Barcelona-Vilanova, va ser l'arribada de molta gent a la zona, per diversos motius. Això va fer revifar l'economia local de forma sensible.




Gavà es va convertir en una seu comarcal, gent de Sant Boi, Viladecans, Sant Climent i Begues tenien una via d'accés ràpida a Barcelona, això feia que molta gent vingués a la nostra població a veure el tren de vapor. També es va convertir en un punt de partida per fer excursions cap al Garraf o el castell de l'Eramprunyà. Igualment, s'obria una via d'accés per estiuejants que volien anar a un lloc més fresc, a Begues.

Primer es va organitzar un servei de tartanes als municipis propers. Va aparèixer un nou negoci: els cotxes de lloguer amb conductor, eren els primers taxis. Les tartanes foren substituïdes el 1920 pels primers autobusos. I així, promogut pel propietari de l'hotel de Begues, la granja el Petit Canigó, apareix un bus molt especial, un vehicle de dues plantes, la baixa d'interior, l'alta a l'aire lliure.




Gavà es va convertir en un petit i important nus de comunicacions, això va provocar que una enquesta de la Generalitat, assenyalava que la nostra ciutat era la capital d'una subcomarca. . L'arribada del tren va significar en aquests primers anys un increment del 20% de la població. i com assenyala Josep Campmany (1), en 1960 Gavà va ser la segona ciutat industrial del Baix Llobregat. Tot gràcies a l'arribada del tren, fet que no va ser casual, ni per una decisió graciosa del Francesc Gumà. Hi va haver qui s'ho va treballar i molt. Però aquesta història l'explicaré un altre dia.



(1) 125 anys de l'arribada del tren a Gavà. Josep Campmany i Guillot.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

JO TAMBÉ VAIG SER UN NEN DE L'ADELITA

GAVÀ A LES XARXES

GAVÀ, VILA D'ORQUESTRES